Kateřina Adamová
Vypráví svůj příběh. Jejím hlavním námětem je ona sama. Precizními tahy barevné pastelky a gelového pera vytváří realistické postavy, své alter ego vystupující z bílého pozadí, jako by pluly v neurčitém prostoru nezávislém na čase. Vytváří jednotlivé kresebné cykly, v nichž se zaměřuje na konkrétní téma: v cyklu Masky se zabývá lidskou proměnou a přizpůsobivostí na různé situace nebo okolí, v cyklu Simulace se věnuje otázkám, co nastane po životě.
Příběh v každém tahu.
Marie Ladrová
„Zachycováním tvarů krajiny a hub získávám lepší spojení se Zemí a lépe rozumím tomu, co mě obklopuje a co miluju.“
Marie Ladrová studovala v ateliéru multimediální tvorby u Milana Knížáka na Akademii výtvarných umění v Praze. Je jednou z předních českých umělkyň pracujících s technikou akvarelu. Ráda se toulá přírodou a objevuje zajímavé výhledy na krajinu, zachycuje si je v rychlých skicách, které později zpracovává ve svém ateliéru do rozměrných kompozic. Sama si vyrábí pigmenty z přírodních materiálů, například hub, které zpracovává podle starých receptur. Tento proces vzniku pigmentu má pro ni zvláštní význam.
Příroda je všude kolem nás, její příběh integrálně prostupuje krajinou Mariina plátna. Ve všech smyslech.
Jan Kocman
„Zvědavost je vlastnost, která provází naše životy. Zjistil jsem, že hledám jiný tvar, než dokončím svou práci. Těším se na následující možnosti, další výlet. Je to touha, kterou nelze splnit.“ Těmito slovy Jan Kocman charakterizuje svoji tvorbu, v níž se výhradně zaměřuje na abstraktní motivy, které přetváří do vlastní grafické metody.
Petr Gruber
Příroda. Hraje v tvorbě Petra Grubera zásadní roli. Vnímá ji jako všeobjímající a nekonečnou, proto se ve svých kresbách soustředí na určitý výsek krajiny. Inspiruje ho světelná atmosféra momentu - snaží se ji zachytit prchavými konturami tvarů, čímž se jeho impresivní kresba krajiny dostává na pomezí reality a snů.